maandag 13 juli 2015

Sobrado dos Monxes --Arzua 27,7 km. 10 juli 2015

Eindelijk, na ongeveer een maand lopen langs hele de Cantabrische kust komen de camino del Norte en de camino Frances samen in Arzua.De eenzaamheid van de Norte is nu volledig verdrongen door de pelgrims die de Frances stappen. In Arzua ga ik in de late namiddag een stempel vragen in het toeristenbureau, staan daar buiten drie Nederlanders met hun fiets 🚲 en begin te praten met hen.Een van hen de Gust vraagt vanwaar ik afkomstig ben en zeg van de Vlaamse Ardennen, waarop die antwoord dat er eentje van Ronse met hun meerijdt en die alle minuten kan aankomen. Ik wacht een aantal minuten en wie komt daaraan Dirk deJonge (politiecommissaris) bij wie Fanny en ik nog tesamen aan dezelfde tafel zaten op een jubileum van een 50jarig huwelijksfeest. Daar Santiago nog 41 km is en zij morgen dit met de fiets in een ruk doen beslis ik om daar ook op dezelfde dag aan te komen. Vroeg naar bed want morgen wacht er mij een zware tocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten