dinsdag 2 juni 2015

Arzacq ---Arthez de Bearn 32,4km. 31 mei 2015

Na ongeveer zeven km te hebben gestapt zag ik opeens de Pyreneeën met de besneeuwde hellingen in de verte, was zodanig
gefascineerd dat ik ergens een GR teken heb gemist en zo een twee km omtoer heb gemaakt. Al degene die ik in de loop van de morgen was voorbijgegaan
zaten terug voor mij, die verstonden er zich niet aan maar na mijn uitleg waren ze al veel wijzer.
Kort erna komt Jean -Pierre (Fransman) die ik de dag voordien al zingend van "My Way "en die hij ook meezong naast mij, en zijn we samen verder gestapt.
Enkele km verder komen we ook James en Genevieve tegen, hadden een zoon van twintig jaar die het jaar voordien zelfmoord heeft gepleegd
omwege van zijn vriendin. Rond 13u zijn we gestopt aan een leegstaand huis, hebben een bank ineengemaakt en hebben ons eten gedeeld, de ene had een meloen,de andere kaas, saucisson, stokbrood, appelsien, clementines.
Dan verder gegaan te samen en op 1km van Arthez was de gite waar ik gereserveerd had, JP had nog geen slaping en vroeg aan de giteuitbater
Laurent of er nog plaats was,geluk 🍀 er was nog plaats en samen met Brigitte een verpleegster op rust konden wij er overnachten.
s' Avonds was er hertestoverij op het menu, lekker, met gefrituurde kleine aardappeltjes. Na de afwas te hebben gedaan gaan slapen 💤.
Brigitte s' nachts een boompje afgesnurkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten